“Bezpieczne Podróże”, to kompleksowa ochrona ubezpieczeniowa dla osób wyjeżdżających za granicę w celach wypoczynkowych, turystycznych, edukacyjnych i biznesowych.

Standard Bezpiecznych Podróży stanowią trzy ubezpieczenia:

  • kosztów leczenia i assistance
  • następstw nieszczęśliwych wypadków
  • pomocy i ochrony prawnej

Standard możesz rozbudować o ubezpieczenia dodatkowe:

  • bagażu podróżnego
  • odpowiedzialności cywilnej

Dzięki ubezpieczeniu bagażu podróżnego, ochroną objęty będzie Twój sprzęt komputerowy (np. laptop), fotograficzny oraz audio-video.

Zawsze możesz dostosować ubezpieczenie do swoich potrzeb i poszerzyć je o ryzyka związane z wyczynowym uprawianiem sportu, uprawianiem sportów zimowych, sportami ekstremalnymi, sportami wysokiego ryzyka, pracą fizyczną za granicą czy następstwami chorób przewlekłych i nowotworowych.

 

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czy polisa zawiera koszty ratownictwa zagranicą?
Tak, w każdej polisie zawarte są koszty ratownictwa do wysokości 6.000 EUR. Koszty ratownictwa są podlimitem sumy ubezpieczenia kosztów leczenia.

Czy będąc zagranicą mogę wykupić polisę?
Tak, jednakże zostanie zastosowany 5-dniowy okres karencji, przy czym składka zostanie pobrana wyłącznie za okres udzielanej ochrony ubezpieczeniowej.

Czy ochroną ubezpieczeniową może zostać objęta kobieta w ciąży?
Tak, kobieta w ciąży będzie mogła skorzystać z pomocy medycznej w razie nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku. Wykluczone są jedynie koszty porodu, który nastąpił po 32. tygodniu ciąży.

Co mam zrobić, jeśli zostanę okradziony z dokumentów?
Jeśli utraciłeś dokumenty podróżne (paszport, bilety itp.), skontaktuj się z Centralą Alarmową. Centrala udzieli Ci informacji o działaniach, jakie należy podjąć.

Czy wózek dziecięcy liczy się jako bagaż podróżny?
Tak. Bagaż podróżny to: rzeczy zabierane zwyczajowo w podróż, ubrania, buty, kosmetyki, perfumy, drobne urządzenia (suszarka, lokówka, żelazko), lekarstwa przepisane przez lekarza, ciśnieniomierz, urządzenie do mierzenia cukru we krwi, aparaty słuchowe, kule, laski, okulary korekcyjne, okulary przeciwsłoneczne, wózki inwalidzkie, wózki dziecięce, drobne prezenty i pamiątki, a także przenośne telefony, sprzęt fotograficzny i komputerowy, sprzęt audio – video.

Ile mam czasu, by powiadomić SIGNAL IDUNA o nieszczęśliwym wypadku?
W przypadku konieczności skorzystania z pomocy medycznej należy powiadomić Centralę Alarmową niezwłocznie, czyli od razu. Nie później jednak niż w ciągu 7 dni od daty tego zdarzenia. Jeżeli taka możliwość nie istnieje, wówczas w przeciągu 7 dni od momentu powrotu do kraju. Zgłoszenie szkody z tytułu następstwa nieszczęśliwego wypadku należy złożyć po całkowitym zakończeniu leczenia, nie później niż w ciągu 3 lat po zdarzeniu.

Czy i jakie dokumenty muszę przedstawić, żeby uzyskać odszkodowanie?
Ustalenie zasadności i wysokości świadczenia następuje na podstawie dowodów przedłożonych przez Ubezpieczonego. Dlatego zadbaj o to, by zebrać wszelkie oryginalne rachunki i dowody opłat za udzieloną pomoc lekarską. Pamiętaj o tym, żeby dostarczyć nam również  historię choroby (z diagnozą) oraz kopie recept, a także rachunki za zakupione lekarstwa i środki opatrunkowe. Bardzo ważnym dokumentem jest protokół policji o utracie bagażu lub jego kradzieży lub rozboju.

Czy mogę wykupić ubezpieczenie na Białoruś niezbędne do uzyskania wizy?
Tak, ale tylko w Regionalnych Centrach Obsługi Ubezpieczeń SIGNAL IDUNA oraz współpracujących z nami biurach podróży.